Kundeservice

FAQ - Båd

Sejladsinformation


Er bådene overdækkede ved regn?
Vi kan aldrig garantere overdækkede både, men bestræber os på at tilpasse bådtypen til vejret, hvis de overdækkede ikke er udlejet til chartertur. Hop On - Hop Off sejles hovedsageligt med åbne både. Til gengæld tilbyder vi "regnvejrsgaranti": Er du på en åben båd og kommer der vand fra oven, tilbyder vi en gratis poncho/regnslag.

Hvor finder jeg information om forsinkede eller aflyste afgange?
Oplysninger om forsinkelser eller aflysninger vil så vidt muligt blive slået op på vores website www.stromma.dk. Du kan evt. kontakte vort kontor telefonisk på  32 96 30 00.

Sejler i til Middelgrundsfortet?
Nej, heller ikke til Flakfortet, vi må kun sejle inden for havnens område. 

Stopper de guidede ture undervejs?
Nej de sejler hele turen uden stop og ender hvor de startede. 

Ombord

Må man medbringe drikkevarer?
Ja, gerne (husk venligst at tage flasker/glas med efter turen)

Må man have hund med?
Ja, hvis den kan være i en taske og kan styres. Hunde er ikke tilladt på Trekroner.

Kan man medbringe klap- eller barnevogn?
Der er desværre ikke meget plads på båden. På Hop On - Hop Off bådene vurderer kaptajnen, hvor mange der kan medtages under hensyn til sikkerheden. På de guidede ture medtages klap- eller barnevogne ikke. Hvis I sejler fra Gammel Strand, er I velkommen til at stille jeres klap- eller barnevogn ved billethuset. Dette dog på eget ansvar.

Kan man komme med i kørestol?
På grund af bådenes nuværende fysiske indretning kan vi som udgangspunkt desværre ikke medtage kørestolsbrugere i Strömmas både, som derfor vil blive afvist ved alle former for henvendelser, personligt, via mail eller pr. telefon. Den eneste undtagelse er kørestolsbrugere, som selv, eller med hjælp fra egen hjælper kan komme over på et ordinært sæde. Alle andre kørestolsbrugere vil blive afvist. Ikke sammenklappelige kørestole vil ikke kunne placeres i bådene og busserne. Sammenklappelige kørestole kan tages ombord hvis bådfører vurderer pladsforholdene giver mulighed herfor. Når Strömma på et tidspunkt investerer i nye både vil vi sikre tilgængelighed for alle, herunder kørestolsbrugere.

Hvor mange kan der være i en båd?
168 passagerer i de åbne både, og op til 150 i de overdækkede både (heraf max 104 under tag).

Er der toiletter ombord i bådene?
Nej, der er ikke toilet ombord i de almindelige havnerundfartsbåde. Der findes offentlige toiletter umiddelbart ved afgangspladsen i Nyhavn og på Gammel Strand.

Er der redningsveste ombord i bådene?
Ja, der er redningsveste til alle ombord, også særlige veste i børnestørrelse. 

Billetter og priser

Kan man bruge HT´s klippekort til Hop On - Hop Off bådene?
Nej det er kun til Movia/Arriva´s gule Havnebusser.

Hvor skiller voksen / barn?
Der betales voksenpris fra det fyldte 16. år.

Kan man betale med betalingskort?
Ja, der kan betales med kort i billetkontorene. Vi modtager: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, CUP og American Express. Vi kræver ikke gebyr for transaktionen.

Kan man betale med udenlandsk valuta?
Ja, vi modtager sedler i flg. valuta: euro og amerikanske dollar.

Jeg har brug for en kvittering på min udgift til sejladsen – hvordan får jeg det?
Vi benytter kassebonen som billet. Billetten rives ved ombordstigning, men du beholder den og kan senere bruge den ifm. dit regnskab. Bemærk at langt de fleste af vores ture er momsfri.

FAQ - Bus

Rute information


Er bussen overdækket, når det regner?
Alle busser har enten almindeligt eller glidende tag, der er åbne, når solen skinner. Taget kan hurtigt lukkes, når det regner.

Hvor finder jeg oplysninger om forsinkede eller aflyste afgange?
For oplysninger om hvordan vores tjenester kører ring venligst til +45 32 96 30 00. Vi vil, når det er muligt, lægge informationer på www.stromma.dk

Ombord på bussen

Kan vi medbringe egne drikkevarer?
Ja, det er du velkommen til på vores Hop on Hop off, mens det desværre ikke er tilladt at nyde medbragte drikkevarer eller mad på de øvrige busser.

Kan vi tage vores hund med på bussen?
Ja, men hunden skal kunne være i en taske og skal kontrolleres. Alle hunde skal opholde sig på øverste dæk af bussen med deres ejer.

Kan vi medbringe en barnevogn / klapvogn eller barnevogn?
Alle vores busser har begrænset bagageplads, som også anvendes til kørestolsbrugeres udstyr. Hvis der er plads, er du velkommen til at tage en klapvogn eller barnevogn med. Barnevogne / klapvogne og barnevogne sker på foranledning af føreren.

Kan vi få en kørestol om bord?
På grund af bussernes nuværende fysiske indretning kan vi som udgangspunkt desværre ikke medtage kørestolsbrugere i Strömmas busser, som derfor vil blive afvist ved alle former for henvendelser, personligt, via mail eller pr. telefon. Den eneste undtagelse er kørestolsbrugere, som selv, eller med hjælp fra egen hjælper kan komme over på et ordinært sæde. Alle andre kørestolsbrugere vil blive afvist. Ikke sammenklappelige kørestole vil ikke kunne placeres i bådene og busserne. Sammenklappelige kørestole kan tages ombord hvis buschauffør vurderer pladsforholdene giver mulighed herfor. Når Strömma på et tidspunkt investerer i nye busser vil vi sikre tilgængelighed for alle, herunder kørestolsbrugere.

Hvor mange passagerer kan transporteres i en bus?
Op til 74 passagerer.

Er der toiletter om bord?
Der er ingen toiletter på vores Hop On - Hop Off busser. Der er toiletfaciliteter til rådighed ved den Lille Havfrue - stop nummer 6 og Amalienborg - stop nummer 4.

På Copenhagen Excursions ture er der toiletfaciliteter til rådighed.

Er der ildslukkere om bord?
En brandslukker er placeret i førerhuset.

Billetter og priser

Kan Movia-billetter og kort bruges på Københavns CitySightseeing busser?
Nej, Movia/Arriva-billetter og kort kan kun bruges på Movias busser.

I hvilken alder skal børn betale fuld voksenpris?
Børn fra 0-5 år rejser gratis i følgeskab med en betalende voksen.
Børn fra 6-15 betaler børnepris (50% voksenbillet).
Fra 16 år betales den fulde billetpris.

Kan du betale med kreditkort?
Ja, vores billetkontor, sælgere og chauffører accepterer Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Der er et 6% tillæg på ikke-danske kredit-og betalingskort.

Kan du betale med udenlandsk valuta?
Ja, du kan betale med Euro og amerikanske dollars. Bemærk venligst at vi ikke accepterer udenlandsk valuta under 1.

Jeg har brug for en kvittering - hvordan får jeg en?
Din billet er din kvittering, hvis du betaler med kontanter, betalingskort eller kreditkort. Hvis du har en voucher, skal du få din kvittering fra din kuponudsteder.